Workshops

Workshop ‘Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog’

Wil je zelf webteksten schrijven, maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Of loop je steeds vast?  Volg dan deze schrijfworkshop.

Bezoekers en zoekmachines scannen en beoordelen de teksten van je website razendsnel. Het schrijven van een websitetekst of blog vraagt dan ook om een speciale schrijfaanpak.

De workshop ‘Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog’ geeft je een duidelijk overzicht van alle stappen die je moet doorlopen bij het maken van een webtekst.

Verder krijg je heel wat praktische tips en tricks die je helpen om veelvoorkomende fouten te vermijden en je  eigen schrijfstijl te ontwikkelen.

De workshop is enorm waardevol voor starters. De lesgeefster is to-the-point, duidelijk, open en begaan. Leuk tempo.
Ik kan nu veel bewuster mijn commerciële communicatie verzorgen.

Inspiration Fields

Waarom deze workshop een goede investering voor jou is

Het is een groot voordeel als je zelf teksten kunt schrijven

Copywriting is duur. En er is niemand die jouw bedrijf, producten of diensten beter kent en er met zoveel passie over kan vertellen dan jij. Bovendien heeft je website geregeld nieuwe teksten nodig om goed gevonden én bezocht te worden. Vergelijk het met de etalage van een winkel. Als die er altijd hetzelfde uitziet, zal een voorbijganger niet snel geneigd zijn om er binnen te stappen.

Met duidelijke teksten onderscheid je jezelf van je concurrent

Als je waardevolle teksten schrijft in een taal die jouw doelgroep begrijpt, trek je makkelijker de juiste klanten aan. Bovendien schep je vertrouwen als je consequent nuttige informatie geeft over jouw producten of diensten. Zo ontstaat er een band met jouw bedrijf. Je zit al in het hoofd van je potentiële klant als hij een oplossing zoekt voor zijn probleem. Daardoor krijg jij een voorsprong op je concurrenten.

Efficiënt schrijven begint met een goede voorbereiding

Wie is jouw ideale klant? Welke zoekwoorden gebruikt hij? Wat wil hij lezen en hoe ga jij deze informatie verwoorden op jouw website? Schenk je te weinig aandacht aan deze vragen, dan loop je al snel vast met je teksten en mist je website zijn doel. Als je goed voorbereid bent, win je kostbare tijd die je kunt besteden aan dat wat er voor jou écht toe doet.

Dit kun je na de workshop

  • Je weet hoe je je doelgroep verder kunt verfijnen
  • Je kunt de juiste zoekwoorden sneller vinden
  • Je kent schrijftechnieken om je webtekst vlot te verwoorden
  • Je weet hoe je de meestvoorkomende fouten kunt vermijden
  • Je kent de tools die je inspiratie geven

Dit leer je

In deze workshop (3 uur) leer je op de ‘juiste’ manier communiceren met jouw klant. Verder krijg je een duidelijk beeld van de structuur en de content die jouw website nodig heeft en weet je hoe je de ‘juiste zoekwoorden’ kunt vinden.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom het belangrijk is om een website mét blog te hebben
  • Hoe je ‘juiste’ klant beter leren kennen
  • Hoe de taal van je klant spreken
  • Hoe je een goede webtekst opbouwt
  • Waarop letten bij het schrijven voor het internet
  • Waar inspiratie vinden

Voor wie is deze workshop interessant?

  • Je wil zelf webteksten leren schrijven voor je website.
  • Je wil starten met een blog om je website dynamischer te maken.
  • Je bent een (kandidaat-)ondernemer die op zoek is naar het volledige plaatje.
  • Je bent een werknemer die de website van je bedrijf beheert.

Zowel starters als gevestigde ondernemers halen hun voordeel uit deze training.

Ik raad de workshop aan aan mensen die nog helemaal geen ervaring hebben met teksten, websites of blogs. Ik heb een aantal concrete tips gekregen die mijn website zullen verbeteren en het was een fijne namiddag.

Bijles in Beeld

Wie is jouw trainer?

De workshop wordt gegeven door Annick Reusen. Annick runt samen met haar man een creatief communicatiebureau. Ze studeerde bedrijfscommunicatie en heeft 25 jaar werkervaring die ze hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf. Ze is gespecialiseerd in concepten, copywriting en schrijfcursussen voor het web.

In 2018 startte ze met haar inspiratieblog Tips Like Sugar waarop ze tijdbesparende tips deelt. Haar blog werd ondertussen door meer dan 120.000 mensen bezocht.

Annick is een aangenaam persoon om les te geven. De cursus was voor mij zeer interessant omdat hij gericht was op de personen die hem volgde, met bruikbare en concrete tips. Een aanrader voor mensen die zelf hun website willen beheren.

Tiquis’ Art

Wanneer en waar kun je de workshop volgen?

Door het Coronavirus worden er enkel nog live online workshops gegeven die je via videoconnectie bij je thuis kunt volgen.

De eerstvolgende sessies vinden plaats op:

  • donderdag 3 september van 9u tot 12u
  • dinsdag 15 september van 9u tot 12u

Wat kost deze workshop?

Jouw investering bedraagt € 150.

Ben je kandidaat-ondernemer? Dan kun je deze workshop volgen met het budget van ‘Maak werk van je zaak’ (Syntra).

‘Maak werk van je zaak’ is een traject van Syntra, VDAB en ESF waarin werkzoekenden begeleid worden om te starten als zelfstandige. Elke kandidaat-ondernemer krijgt een budget waarmee hij of zij opleidingen kan volgen.
Deze workshop is opgenomen in het aangeboden opleidingspakket.

Ik wil me inschrijven

Het aantal deelnemers is beperkt tot vijf per workshop. Snel inschrijven is dus de boodschap.

Stuur een mail naar

Ben je kandidaat-ondernemer, dan neem je contact op met je ondernemerscoach voor de inschrijving.

Praktische informatie

  • De workshop duurt + 3 uur.
  • Interactieve sessie
  • Houd schrijfgerief en papier bij de hand om notities te maken.
  • Er wordt een korte pauze voorzien.
  • Op het einde van de cursus word je gevraagd een evaluatieformulier in te vullen.

Aanvullende individuele begeleiding

Na de workshop is het mogelijk om een aanvullende individuele coaching te volgen om dieper in te gaan op specifieke problemen waar jij nog mee worstelt. Samen optimaliseren we jouw basistekst zodat hij Google proof wordt.

Heb je nog vragen?

Stuur een mail naar

Reacties zijn gesloten.

Heb je een winkel of een bedrijf?

En wil je meer klanten én een hogere omzet?