Workshops

Bloggen voor je bedrijf
Praktische opleiding om beter zichtbaar te zijn in Google

Bloggen voor je bedrijf. Hoe schrijf je een blogartikel waarmee je scoort in Google en snel nieuwe klanten aantrekt?

Schreef je al eens een blog voor je bedrijf, maar haakte je af omdat je schrijven moeilijk of tijdrovend vindt? Met een duidelijke blogstrategie en de nodige kennis wordt bloggen makkelijk en hoef je er helemaal niet veel tijd in te steken.

In deze online opleiding leer je alle kneepjes van het vak, zodat je direct kunt starten. Ook als je nog helemaal geen schrijfervaring hebt.

Waarom bloggen een goede investering is

Je bereikt meer (nieuwe) mensen

Blogartikels scoren goed in Google. Ondernemers die bloggen merken dat hun bedrijf sneller groeit omdat ze  meer bezoekers op hun website krijgen. Zo komen mensen niet enkel via je homepagina op je website, maar ook via je blog. Een goede zakelijke blog is dan ook dé drijvende kracht achter je online business.

Bloggen is goed voor je business en daarom heeft elk bedrijf een blog nodig. En omdat bijna elke gebruiksvriendelijke website tegenwoordig een blog heeft, verwachten jouw bezoekers ook dat jij blogt en praktische tips deelt over jouw vakgebied.

Denk je dat jouw concurrent toch al alles verteld heeft en dat jouw blogposts nauwelijks iets zullen opleveren? Niets is minder waar. Juist in deze tijd is het belangrijk dat je bedrijf online goed vindbaar en zichtbaar is en bloggen is daar ideaal voor.

Door te bloggen heb je een stapje voor op je concurrent

Door te bloggen geef je extra waarde aan jouw (potentiële) klanten, want jij geeft hen gratis informatie die aansluit bij hun interesses. Hierdoor bouw je sneller een vertrouwensband op met jouw doelgroep en trek je makkelijker de juiste klanten aan. Bovendien straal je professionaliteit uit en laat je zien dat jij een expert bent in jouw vak.

Potentiële klanten leren jou, jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter kennen. Zo zit jij al in het hoofd van je potentiële klant als hij een oplossing zoekt voor zijn probleem. Daardoor krijg jij een voorsprong op je concurrenten.

Je hebt alles zelf onder controle

Bloggen is echt waardevol omdat het jouw zichtbaarheidheid en vindbaarheid op lange termijn vergroot. Posts op sociale media zijn daarentegen vluchtig en hebben enkel effect op korte termijn. Bovendien bepaal jij zelf wat je schrijft en ben je onafhankelijk van derden.

Bloggen is gratis

Voor een advertentie in Google betaal je veel geld. Zakelijk bloggen kost je alleen tijd, maar verder niets. Als jouw blogartikel een duidelijk antwoord geeft op een vraag die mensen in Google of andere zoekmachines intypen, dan word jij daarvoor beloond. Google toont dan de link naar jouw blog bij de bovenste zoekresultaten en zo kunnen mensen van hieruit doorklikken naar jouw website. Bovendien trek je hen naar je site, zonder dat ze het gevoel hebben dat jij hen onder druk zet of hen verveelt met reclame.

Hoe begin je met zakelijk bloggen?

    Steeds meer ondernemers beseffen dat zakelijk bloggen nodig is om online zichtbaar te zijn in hun markt. Zo beginnen ze zonder voorkennis of strategie te bloggen. We worden de laatste tijd dan ook overspoeld door blogartikels. Toch is het zo dat enkel kwalitatieve blogs hoog scoren in Google en je alleen met waardevolle blogartikels nieuwe klanten binnenhaalt.

    Efficiënt bloggen begint met een goede voorbereiding

    Welke vragen stellen potentiële klanten aan Google? Wat willen ze lezen en hoe ga jij deze informatie verwoorden in een blogartikel?

    De opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’ geeft je een duidelijk overzicht van alle stappen die je moet doorlopen bij het maken van een blogartikel. Verder krijg je heel wat praktische tips en tricks die je helpen om een vlotte schrijfstijl voor jouw blogposts te ontwikkelen.

    De workshop is enorm waardevol. De lesgeefster is to-the-point, duidelijk, open en begaan. Leuk tempo.
    Ik kan nu veel bewuster mijn commerciële communicatie verzorgen.

    Inspiration Fields

    Dit kun je na de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’

    • Je weet waarover je kunt bloggen
    • Je kunt de juiste zoekwoorden sneller vinden
    • Je kent schrijftechnieken om een sterk blogartikel te maken
    • Je weet hoe je de meestvoorkomende fouten kunt vermijden
    • Je kent de tools die je inspiratie geven

    Dit leer je in de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’

    In deze workshop (3 uur) leer je alle kneepjes van het zakelijk bloggen, zodat je precies weet hoe jij kunt beginnen en snel meer mensen bereikt.

    De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Hoe ontwikkel je een goede blogstrategie die werkt voor jouw bedrijf
    • Hoe vind je de ‘juiste’ onderwerpen voor je blogartikel
    • Hoe bouw je een goed blogartikel op
    • Waarop letten bij het schrijven van een zakelijke blog
    • Wat je kunt doen om consequent te bloggen

    Voor wie is deze opleiding interessant?

    • Je bent een gevestigde zelfstandige die blogartikels wil leren schrijven.
    • Je bent een ondernemer die zijn website dynamischer wil maken om meer bezoekers aan te trekken.
    • Je bent een starter of (kandidaat-)ondernemer die zich snel in de markt wil zetten als expert.
    • Je bent een werknemer die instaat voor de blogposts van je bedrijf.

    Zowel starters als gevestigde ondernemers halen hun voordeel uit deze training. Je hebt geen schrijfervaring nodig om de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’ te volgen.

    Ik raad de workshop aan aan mensen die nog helemaal geen ervaring hebben met teksten, websites of blogs. Ik heb een aantal concrete tips gekregen die mijn website zullen verbeteren en het was een fijne namiddag.

    Bijles in Beeld

    Wie is jouw trainer?

    Hallo, ik ben Annick en samen met mijn man run ik contentbureau Zimbo. Ik studeerde bedrijfscommunicatie en heb 25 jaar werkervaring die ik hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf.

    Annick Reusen_trainer workshops
    Contentexpert en schrijfcoach Annick Reusen

    Mijn specialisaties? Content marketing, copywriting en schrijfcursussen voor het web.

    In 2018 startte ik met mijn online lifestyle magazine Tips Like Sugar waarin ik tijdbesparende tips deel voor trendy vrouwen. Het magazine werd ondertussen door meer dan 200.000 mensen gelezen. De artikelen vind je terug in de bovenste zoekresultaten van Google. 

    Annick is een aangenaam persoon om les te geven. De cursus was voor mij zeer interessant omdat hij gericht was op de personen die hem volgde, met bruikbare en concrete tips. Een aanrader voor mensen die zelf hun website willen beheren.

    Tiquis’ Art

    Wanneer en waar kun je de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’ volgen?

    De opleiding wordt online via Zoom gegeven. Zo kan je vanuit je eigen vertrouwde omgeving deelnemen en hoef je je niet te verplaatsen. Hierdoor verlies je geen kostbare tijd.

    De eerstvolgende groepssessie vindt plaats op:

    • vrijdag 17 maart van 9u30 tot 12u30

    Volg je liever een individuele sessie of past de datum niet voor jou, contacteer me en dan zoeken we samen naar een moment dat best voor jou past. 

    Ken je minstens twee ondernemers die de workshop ook willen volgen? Dan kan er een extra datum ingepland worden voor een groepsopleiding. We zoeken dan samen naar een datum die past voor iedereen.

    Het is ook mogelijk om een incompany opleiding te volgen met maximum 6 deelnemers. De training wordt dan op maat van jouw bedrijf uitgewerkt. Contacteer me voor een offerte.

    Wat kost de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’?

    Jouw investering voor een opleiding in kleine groep (max. 6 personen) bedraagt 239,-.

    Een individuele sessie kost 389,- We werken dan volgens jouw noden en op maat van jouw bedrijf.

    Ik wil me inschrijven

    Het aantal deelnemers is beperkt tot zes personen. Snel inschrijven is dus de boodschap.

    Stuur een mail naar

    Praktische informatie

    • De training duurt + 3 uur.
    • Er wordt een korte pauze voorzien.
    • Interactieve sessie
    • Op het einde van de cursus word je gevraagd een evaluatieformulier in te vullen.

    Aanvullende individuele coaching

    Na de opleiding is het mogelijk om een aanvullende individuele coaching te volgen. Wil je dieper ingaan op specifieke problemen waar jij nog mee worstelt? Of heb je nood aan individuele begeleiding bij het uitwerken van je blogartikel?

    • Het maken van het algemeen concept voor je blog
    • Het bepalen van de inhoud van je blog
    • De opbouw van je blogteksten
    • Optimaliseren blogartikels zodat ze Google proof zijn
    • Het bedenken van een formule voor je blog

    Een individuele opleiding kost 87,- (Duur: 1 uur)

    Enkele cijfers

    • 98 % van jouw klanten kijkt enkel op de eerste pagina van Google. Daarom is het belangrijk dat jij weet wat je moet doen om daar aanwezig te zijn.
    • 70 % van jouw klanten zoekt op het internet voordat ze een aankoop doen. Het is dus nodig dat jij daar zoveel mogelijk zichtbaar bent. Met goede blogartikels kom je voortdurend in beeld.

    Heb je nog vragen over de opleiding ‘Bloggen voor je bedrijf’?

    Stuur een mail naar

    Reacties zijn gesloten.